V kolikor ne najdete ustreznega artikla, nas pokličite.

Avtodeli123.si

Prodaja rezervnih avtodelov

0
Košarica

Kaj je napetost akumulatorja?

Napetost akumulatorje je v bistvu njegova napolnjenost .

Stanje napetosti – napolnjenosti akumulatorja nam pove v kakem stanju ne naš akumulator

Zakaj je pomembna napetost akumulatorja?

Napetost akumulatorja je potrebna predvsem  za zagon vozila. Premajhna  napetost – napolnjenost akumulatorja  onemogoči zagon motorja, lahko povzroči tudi določene napake na elektronskih sistemih.

avtodeli kruno.si

Akumulator  in napetost, ki jo daje? 

Akumulatorji so rezervni deli- avtodeli ki shranjuje  električno energijo. Elektrika, ki je shranjena v tej napravi, omogoča delovanje skoraj vseh avtodelov, ki so vgrajeni v vozila. Akumulator mora imeti pravilno napetost napolnjenost , da je vedno v funkciji, ki je potrebna za normalno delovanje .

Vir: žurnal

Od česa je odvisna napetost – napolnjenost akumulatorja?

Napetost – napolnjenost akumulatorja je odvisna od več različnih parametrov

Najpogostejši so

  • Skladiščenje pred prodajo
  • Samopraznjenje
  • Praznjenje s kratkimi vožnjami
  • Neuporaba vozila in stanje v daljšem časovnem obdobju
  • Zunanja temperatura

Napetost – napolnjenost  na skladišču pred prodajo akumulatorja

Skladiščenje in transport akumulatorja do skladišča je pomemben za dolgo življenjsko dobo akumulatorja .

Tudi nov akumulator praviloma nima nikoli 100% napetosti oziroma napolnjenosti .

Napetost v času skladiščenja praviloma pada zaradi časovnega obdobja in temperature v skladišču.

Nič pa ni narobe ko ima  nov akumulator samo 90% napolnjenost- napetosti-

Samopraznjenje akumulatorja

Samopraznjenje akumulatorja se zgodi v primerih

  • če akumulator stoji v skladišču ( vsak mesec izgubi cca 5 odstotkov napolnjenosti
  • če avtomobila ne uporabljamo in stoji v garaži
  • če je akumulator v čolnu, kamp prikolici, kamp vozilu, motornem kolesu itd

Praznjenje s kratkimi vožnjami

posebna vrsta plastike).  Vozila uporabljamo za različne namene.

Ko uporabljamo vozilo samo občasno in je v enem mesecu vozilo večino časa v garaži in mirovanju se napetost – napolnjenost akumulatorja zmanjšuje.

Polnjenje v času vožnje ne zadostuje  v tolikšni meri kot je bila poraba pri zagonih in kratki vožnji.

Neuporaba vozila v daljšem časovnem obdobju

Neuporaba vozila v daljšem časovnem obdobju povzroči praznjenje akumulatorja v večji meri kot pri skladiščenju novega.

Vsak avtomobil ima za vzdrževanje določenih sistemov minimalno stalno porabo električne energije.

Zato je mirovanje in neuporaba akumulatorja na daljše obdobje škodljivo.

Poškodbe akumulatorja preprečimo tako, da vsak mesec akumulator s pravilno izbrani polnilcem akumulatorjev istega napolnimo.

Napetost v odvisnosti od zunanje temperature

Posebna Napetost – napolnjenost akumulatorja je odvisna tudi od zunanje temperature.

Najvišji padec napetosti se zgodi ko se zunanje  temperature  spustijo pod nič stopinj Celzija.

Takrat je napetost občutno nižja.

Kdaj je napetost akumulatorja prenizka za normalno uporabo ?

Ko napolnjenost – napetost akumulatorja pade na 75 odstotkov ali manj je nujno potrebno akumulator napolniti pred uporabo.

Napetost največkrat na hitro pade pod to vrednost v zimskem času ko temperature minus 10 ali več.

Katera zunanja temperatura je najbolj primerna za napetost akumulatorja

Zunanja temperatura 25 stopinj Celzija je tista temperatura na osnovi katere izdelovalci akumulatorje  naredijo osnovne meritve-

Pri tej zunanji temperaturi je tudi najbolj točna meritev napetosti !

Zakaj se zgodi prememba napetosti akumulatorja 

Med polnjenjem in praznjenjem akumulatorja  se odvija kemični proces.

Proces polnjenja in praznjenja v principu še vedno enak, različni so tehnološki dosežki, ki omogočajo hitrejše kemične procese. Novejša tehnologija tudi omogoča daljšo življenjsko dobo akumulatorja.

Med delovanjem motorja se akumulator prazni. Posebej velik izpad nastane ob startanju – zagonu motorja.

Žveplena kislina, je polnilo med pozitivnimi in negativnimi ploščami.

Akumulator se prazni s porabo električne energije. S tem mu pada napetost.

Elektrolit (žveplena kislina,  razredčena z vodo) je vmesni člen preko katerega se odvija praznjenje – selitev svinca iz pozitivne na negativno ploščo.

Pri praznjenju se razredči tudi tekočina v tem primeru žveplena kislina.

Akumulator je »prazen« – nima več napetosti  ko se preseli večina nanosa iz pozitivne plošče na negativno. Akumulator se nikoli ne izprazni dokončno.

Vedno ostane del nanosa, ki omogoča minimalno količino elektrike.

Ta količina pa ni zadostna za startanje- zagon  in vožnjo z vozilom.

Žveplena kislina je toliko razredčena, da je potrebno polnjenje.

Kako izmerimo napetost akumulatorja?

Za meritve se uporabljajo različni merilni instrumenti , ki jih imenujemo akumulatorski polnilci.

Posebni merilci, ki jih imenujemo bomometri ali aerometri, so naprave, s katerimi se meri gostota kisline, oziroma se je merila v preteklosti.

Novejši akumulatorji imajo na ohišju posebna prozorna okenca, ki so različno obarvana pri danih vrednostih.

Današnji moderni akumulatorji so konstrukcijsko narejeni tako, da te vrste meritev sploh več niso potrebne.

Moderni akumulatorji se preizkušajo in merijo z voltmetrom ali multimetrom. Multimeter je naprava, ki poleg odčitavanja voltov ima tudi ostale funkcije merjenja na električnih vodih.

Najbolj točno in varno pa je merjenje s pomočjo testerja.

Vsi moderni računalniški testerji za merjenje akumulatorjev imajo možnost izmeriti  vsak akumulator. Ne glede na to ali je akumulator

  • Navaden svinčeno kislinski , ki ima tudi snemljive pokrovčke ( nekatera motorna kolesa imajo še vedno take akumulatorje )
  • Navaden svinčen ,ki ima okence za ugotavljanje napetosti – napolnjenosti akumulatorja
  • Novejši tako imenovani zagonski akumulator
  • EFB akumulator ( start&stop)
  • AGM akumulator (start&stop)
  • GEL akumulator
  • Ciklični akumulator za zelo zahtevne sisteme
  • mokri Ca/Ca
  • DeepCycle akumulatorje z litijevo tehnologijo.

Za polnjenje vseh novejši akumulatorjev  EFB, AGM, GEL, Cikličnih, Ca/Ca , DeepCycle  z litijevo tehnologijo je potrebno uporabiti posebne zato te namene izdelane polnilce .

Polnilci morajo imeti možnost prilagodljivega polnjenja  z napetostmi polnjenja 14.4 / 14.7 /13.8 /15.8V , 15A

Vsi podatki za polnjenje so na osnovi zunanje temperature 25 stopinj Celzija.

Ob drugačni temperaturi so vrednosti minimalno drugačen in ne vplivajo na kvaliteto polnjenja .

Priporočamo nakup kvalitetnega akumulatorskega  polnilca, ki ima vse potrebne lastnosti.

Preberite si tudi o menjavi akumulatorja start stop

Dodaj odgovor